English

Vizitatori

Flag Counter

Aici gasesti tot ce vrei ! Decupatoare, materii prime, accesorii flori, coloranti alimentari.

luni

Orez cu naut si carne de porc


O combinatie extraordinara! O varietate de gusturi! Merita incercat! 
Bogat in proteine, saruri minerale si vitamine, nautul are o valoare alimentara deosebita, putand inlocui cu succes proteinele din carne.



Ingrediente (pentru 4 persoane):
- 1 cana orez (eu am folosit orez bob cu bob Colosal de la Scotti)
- 200 grame naut (se gaseste la Plafar sau in supermarketuri, eu am luat cu boaba mai mica)
- 250 ml pasta de rosii (am folosit pasta de rosii de la Olympia. Ideal ar fi sa folositi de casa, la mine din pacate s-au terminat)
- 1 canuta de apa
- 1 ceapa, 2 catei de usturoi
- 1/2 legatura marar
- 300 grame carne de porc (care se foloseste la gulas). Puteti folosi orice alt fel de carne sau deloc, pentru ca nautul inlocuieste carnea. Eu am folosit pentru ca sotul meu este carnivor inrait :)).
- sare/piper
- 3 linguri ulei de masline.

Prepararea orezului: Intr-o cratita se pune o lingura de ulei de masline si se adauga orezul. Se lasa la foc mic, amestecand, circa 1 minut. Se adauga apa, de trei ori cantitatea la orez. Se pune sare si piper si se lasa la foc mic, fara sa mestecati, pana cand scade lichidul (la mine a durat 15 minute).
Prepararea nautului: Nautul, dupa ce se spala, se lasa 12 ore la inmuiat in apa rece, de obicei de seara. Se fiebe la oala minune timp de 40 minute sau 2 ore si 30 minute normal.
Se scurge de apa in care a fiert. Puneti intr-o cratita 1 lingura de ulei de masline si adaugati ceapa (tocata marunt) si cei doi catei de usturoi zdrobiti. Se adauga pasta de rosii si apa, dar si nautul. Se lasa la fiert pana mai scade din sos (nautul este deja fiert). Se pune sare si piper, la sfarsit. Se adauga verdeata tocata marunt. (la sosul cu naut am pus putin mai mult piper)
Prepararea carnii: Carnea am dat-o cu sare si piper si am pus-o intr-o cratita, impreuna cu 1-2 linguri de ulei de masline. Se lasa cateva minute pe fiecare parte, sa se rumeasca.
Montarea: Am folosit un inel de bucatarie. Am asezat primul strat de orez, mai gros, apoi sosul cu naut. Am decorat cu salata verde, stropita cu putina lamaie (puteti folosi si otet balsamic, foarte putin).


Are un gust extraordinar. Combinatia dintre orez si sosul cu naut (piperat) este nemaipomenita!

Informati despre naut gasiti la aceasta adresa:
http://www.sfatulmedicului.ro/Comunicate-de-presa/nautul-sanatate-si-savoare_10275

Niciun comentariu: