English

Vizitatori

Flag Counter

Aici gasesti tot ce vrei ! Decupatoare, materii prime, accesorii flori, coloranti alimentari.

marți

Prajitura Egipteana


Pentru aceasta prajitura exceptionala se fac patru foi si doua creme: budinca de vanilie si crema de frisca cu zahar ars si nuci.
Ingrediente pentru 2 foi: 4 albusuri de ou, 4 linguri de zahar,  4 lingura de faina, 80 grame de nuci.
Preparam pe rand cate 2 foi (trebuie, in total, sa avem 4). 
Batem albusurile spuma, impreuna cu zaharul. Nucile le amestecam cu faina si le adaugam cu lingura in compozitie.
Intr-o tava, tapetata cu hartie de copt, punem cu lingura din compozitie sa formam doua foi. Trebuie sa lasam o distanta intre ele. Incercam sa le facem la aceeasi dimensiune, pentru ca le vom suprapune.
Tava se introduce in cuptor, la copt, timp de 20 minute.
Acelasi procedeu il repetam si pentru celelalate 2 foi. Este indicat sa asteptati sa preparati ingredientele pentru celelalte 2 foi, inainte de a le scoate din cuptor pe primele ca sa nu se lase compozitia.
Ingrediente pentru crema 1 (Budinca de vanilie): 8 galbenusuri, 6 linguri de zahar, 340 ml lapte, 3 linguri de amidon (faina), 170 g unt, 1 esenta de vanilie fiola.
Punem intr-o cratita galbenusurile, zaharul, amidonul si adaugam treptat laptele amesetecand cu telul. Punem pe foc mic, amestecand continuu pana se ingroasa ca o budinca. Dam de pe foc cratita, adaugam untul si esenta de vanilie. Lasam budinca sa se raceasca. Pentru a nu prinde crusta, puteti pune folie alimentara direct pe budinca.
Ingrediente pentru crema 2 (Crema de frisca cu zahar ars si nuci) : 200 ml frisca, 150 g zahar, 120 g nuci.
Topim zaharul si il punem pe staniol sa se intareasca, apoi il zdrobim cu un facalet.
Frisca batuta o amestecam cu zaharul pisat si cu nucile pisate.
Cele 4 blaturi coapte, care s-au racit intre timp, le punem pe un platou.
Impartim cremele in 3.
Punem primul blat, apoi punem budinca de vanilie, crema de frisca, apoi alt blat si tot asa alternam pana se termina. Ultimul blat il acoperin cu frisca, iar pe deasupra razuim ciocolata.

Aceasta prajitura este in topul preferintelor mele.
Este Delicioasa!

19 comentarii:

Miha spunea...

Super prajitura.Ca si tortul egiptean,de altfel. ;)

Jack T spunea...

Hallo Lily,

Combinatia asta este intradevär super delicioasä. O sä o fac sie eu.
Pe lingä asta este si tare aspectoasä.
Compliment Mare!!

LG Jacob

Unknown spunea...

Miha multumesc mult! E prajitura mea preferata. Eu la tort am pus si alune, dar iti spun ca nu se compara gustul de nuci cu alune. Nucile au un gust super bun. Deci este diferita unpic reteta de prajitura fata de tort. Iar pe desupra un alt secret care trebuie aplicat. Frisca si ciocolata rasa. Combinatia perfecta.Te pup!

Unknown spunea...

Jason, ce surpriza placuta!!! Nu mai te-am vazut de mult pe la mine. Mersi de apreciere! Daca incerci sa faci reteta mea eu ma simt incantata de acest lucru. Astept si eu o feliuta sa vad cum iti iese, pentru ca sunt sigura ca iti iese mai buna ca a mea. Take care!

CamiWitt spunea...

Daca este delicioasa voastra, trebuie sa devina si a noastra. o seara placuta! Cami

VIATA spunea...

Numai cat ma uit la poze si-mi dau seama ca e Absolut Delicios!

Laura spunea...

Buna Lily,

Nu se lasa frisca daca prajitura nu e mincata intr-o zi, doua?
Crema trebuie sa fie ca o budinca sau de ce scrii tu budinca de vanilie la prepararea cremei?
Multumesc de raspuns

Unknown spunea...

Buna Laura,

Nu se lasa frisca deloc, din contra cu cat trece mai mult peste ea si 4 zile e mai buna. Crema se face exact ca o budinca. Incearca si o sa vezi e foarte buna, preferata mea!!! Te pup.Mersi de vizita.

nana spunea...

Buna Lily,

numai ce am facut aceasta prajitura si chiar inainte sa o termin am vazut ca e ceva special..e fff buna si aspectoasa..multumesc pentru postarile tale si abia astept sa mai incerc si altele..

Anonim spunea...

Lily,

La ce temperatura ai pus cuptorul? (Celsius or Fahrenheit for those in America).
Cred ca o sa fac prajitura asta de Pasti, arata asa de bine.

Unknown spunea...

Buna, ascuze pentru raspunsul intarziat. Nu am avut acces la internet. Am setat cuptorul la 175 grade.
Sper ca ti-a iesit prajitura. Este foarte buna!

Flori spunea...

Am facut si eu prajitura asta este foarte bunaaa!!!

Ioana V. spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

Buna, imi spui, te rog, marimea tavii si cam cate bucati ies dintr-o portie?Mc

Unknown spunea...

Buna. Eu am facut in tava cat este cuptorul la aragaz. Dar am pus cate 2 deodata, din cate se observa in fotografii. Poti sa faci cat vrei de mare foaia, ce forma vrei. Compozitia este ca o spuma, fiind din albusuri. Ii dai ce forma vrei. Ideea e sa faci toate foile aceasi forma si dimensiune sa se suprapuna una peste alta la sfarsit. Cred ca ies cam 20 de bucati de prajitura, daca le tai maricele. Spor la treaba. Se merita sa o incerci, este extraordinar de buna prajiturica.

Ioana V. spunea...

trebuie executata! arata super!Pup

Mada spunea...

Buna,
Am facut si eu prajitura si a iesit extrordinara!!! A fost pe placul tuturor invitatilor (din seara de sf. Nicolae si Ajunul Craciunului- nu m-am putut abtine sa nu o introduc si a doua oara in meniul dulce al Craciunului :) ) .Felicitari pentru reteta,pagina si mii de multumiri din partea tuturar membrilor pofticiosi ai familiei :)

Anonim spunea...

Buna seara!Vreau sa va povestesc o intamplare legata de aceasta prajitura.....in urma cu vreo 2 luni aveam o pisicuta-tigrata,micuta ,era in permanenta langa mine,eu eram la calculator si cautam retete de prajituri,cand s-a deschis la aceasta prajitura,mi-au aparut feliile minunate pe ecran,pisicuta mea dintr-o data a devenit foarte atenta la monitor si.......pe neasteptate a sarit pe tastatura,cu nasucul lipit de prajiturile virtuale.....era prima data cand facea asa ceva!!!M-a amuzat teribil isprava ei,parca ma indemna sa fac prajitura asta....la cateva zile dupa intamplarea asta,a cazut de pe balcon,din pacate a murit...Ieri,mi-am amintit de faza cu prajitura ,cum a sarit pe tastatura,cerand parca o bucatica,m-am apucat de treaba si am facut aceasta prajitura......si,da pisicuta mea avea intuitie buna,e o prajitura delicioasa.....Poate credeti ca glumesc,dar prima bucata i-am dat-o unei pisici maidaneze,pe care am cautat-o special.....in amintirea amaratei mele pisicute,care a avut inspiratia de a alege o prajitura atat de buna.......

Anonim spunea...

Da e super prajitura