English

Vizitatori

Flag Counter

Aici gasesti tot ce vrei ! Decupatoare, materii prime, accesorii flori, coloranti alimentari.

joi

Zacusca ca la mama acasa

V-ati pregatit pentru iarna? Beciul meu e plin! Zacusca ca la mama acasa!

Ingrediente:
17 kg de vinete
6 kg de ardei capia
4 kg de rosii
1 kg de ceapa
sare dupa gust
2 plicuri de conservant (le puneti doar daca vinetele au foarte multe seminte)
700 ml de ulei de floarea soarelui

Preparare:
Vinetele si ardeii se coc. Ideal e sa le coaceti in aer liber. 
Pentru a putea decoji mai usor ardeii, dupa ce ii luati de pe plita trebuie sa ii acoperiti cu un prosop sau un capac. Astfel, coaja se va inmuia.
Vinetele curatate se lasa 3-4 ore intr-o sita, sa se scurga zeama.
Ardeii se taie cubulete foarte mici, iar vinetele se toc.
Rosiile le opariti 1 minut, le curatati de coaja si le taiati marunt.
Puneti intr-o cratita uleiul si un pahar de apa si caliti ceapa, pana cand se inmoaie. Adaugati rosiile si ardeii. Lasati pe foc o jumatate de ora si puneti vinetele. Se sareaza dupa gust (eu am pus 4 lingurite de sare). Se lasa la fiert timp de 1 ora, la foc potrivit, amestecand din cand in cand, sa nu se lipeasca. Eu am pus compozitia in doua cratite, sa pot amesteca cu usurinta. La sfarsit puneti conservantul (2 plicuri) doar daca vinetele au foarte multa samanta.
Borcanele se tin la cuptor 15 minute, sa se incalzeasca.
Zacusca se pune in borcanele calde (aveti grija sa nu va frigeti).
Borcanele se fierb 40 de minute. In oala puneti, sub borcane, un prosop de bucatarie (astfel nu se vor sparge).
Mie, din compozitia acesta, mi-au iesit 30 de borcane de 400 de grame.

Nu este foarte complicat, insa iti ocupa o zi intreaga. Merita! Stii ce mananci!

Niciun comentariu: