English

Vizitatori

Flag Counter

Aici gasesti tot ce vrei ! Decupatoare, materii prime, accesorii flori, coloranti alimentari.

joi

Festin turcesc, un deliciu total

Mancarea mea preferata si SIGUR si a voastra din momentul in care o sa o gustati!

Iubesc bucataria turceasca!

Ingrediente (pentru 2-4 persoane):
- 1 jumatate de cana de grau bulgur
- 1 ceapa rosie
- 1 ardei capia
- 1/2 ardei galben
- 3-4 linguri de pasta de rosii (preferabil facuta in casa)
- 1 jumatate da cana de orez ( bob cu bob Colosal de la Scotti)
-  2 rasoale de vita
- 4-6 copanele de pui
- 1 litru de supa de vita (supa in care a fiert vita)
- ulei de masline, sare, piper, zeama de lamaie
- 1 lamaie 
- 1 legatura de patrunjel.

Preparare - timp 2-3 ore.

Cele doua rasoale le fierbeti la oala sub presiune, timp de 50 de minute.

Copanele de pui le crestati, le dati cu boia dulce, sare, piper si le stropiti su zeama de lamaie si ulei de masline. Le bagati la cuptor, timp de 1 ora la 180 de grade. 

Ideal e cand puneti carnea de vita la fiert sa introduceti si copanelele de pui la cuptor. 

Abia dupa ce s-a fiert carnea de vita va puteti apuca de orez si bulgur.

Prepararea bulgurului:
Spalati bulgurul si lasati-l la inmuiat in supa de vita (500 ml) fierbinte timp de 1 ora. Intre timp puteti prepara orezul.

Prepararea orezului: Intr-o cratita se pune o lingura de ulei de masline si se adauga orezul. Se lasa la foc mic, amestecand, circa 1 minut. Se adauga supa de vita (supa rezultata de la fiertura de rasoale), de trei ori cantitatea la orez. Se pune sare si piper si se lasa la foc mic, fara sa mestecati, pana cand scade lichidul (la mine a durat 15 minute). (Eu am folosit si o lingura plina de orez turcesc Şehriy, in imagine fiind cel mai inchis la culoare -  gasiti in magazinele specializate sau pe internet. De asemenea am folosit o lingura de paste vermiceli - se gasesc la Mega Image).

Prepararea bulgurului:
Dupa ce a stat la inmuiat in supa fierbinte timp de 1 ora, bulgurul se scurge de supa (folositi o strecuratoare).
Taiati foarte marunt 1 ceapa rosie si ardei cubulete mici.
Intr-o cratita puneti 2 linguri de ulei de masline si 6 linguri de supa de vita si adaugati ceapa. Puneti capacul. Dupa 2 minute puneti ardei si mai lasati 2-3 minute, dupa care adaugati pasta de rosii. Lasati sa fiarba pana mai scade din lichid. (eu am lasat 6-7 minute). Adaugati carnea care ati desprins-o de pe rasol (eu am bagat-o si la cuptor 7-8 minute, putin stropita cu ulei de masline) si bulgurul si amestecati, la foc mic, timp de 1 minut. Opriti focul.

Intr-un platou asezati orezul (pe deasupra copanelele de pui) si bulgurul cu vita. Presarati pe bulgur patrunjel proaspat si ornati cu felii de lamaie, care pot stoarse cand mancati.


Este o mancare extraordinar de gustoasa. Merita facuta cand aveti musafiri. Sigur ii veti surprinde intr-un mod placut. Eu am mancat impreuna cu salata de rosii, castraveti, ceapa rosie si patrunjel, presarata cu seminte de in si susan (din pacate am uitat sa ii fac poze :D. De asemenea, am copt 8-10 ardei lungi, verzi, iuti, si 2 vinete. DELICIU total!!!

Totul e sa iti pregatesti ingredintele pe masa de lucru din timp. Ideal e sa ai 500 de ml de supa de vita la frigider, sa o poti fierbe imediat pentru bulgur. Astfel, timpul se reduce cu 1 ora, la 2 ore.

Pofta buna!

Niciun comentariu: