English

Vizitatori

Flag Counter

Aici gasesti tot ce vrei ! Decupatoare, materii prime, accesorii flori, coloranti alimentari.

luni

Musaca taraneasca

Musacaua este un aliment prezent în special în bucătăria țărilor din Balcani și Orientul Îndepărtat.

Ingrediente (pentru 4-6 persoane):
- 300 g carne tocata amestec (porc cu vita)
- 2 cepe
- 1-2 catei de usturoi
- 5 cartofi mari
-1 morcov
- 1 radacina de patrunjel
- 1 pastarnac
- 200 ml suc de rosii
- 100-150 ml apa
- 1 vanata
- 1 dovlecel
- sare, piper (optional)
- 1/2 legatura patrunjel
-1/2 legatura marar
- 3-4 linguri ulei de masline

Cartofii se spala si se pun (nu se curata de coaja) in apa, la fiert circa 30 minute, pana cand furculita se poate infinge in ei cu usurinta.


In acelasi timp, dovlecelul si vanata se taie felii. Se pune intr-o cratita o lingura de ulei de masline si se adauga, pe rand, dovleceii rondele. Se lasa 1 minut pe fiecare parte, sa prinda o crusta frumoasa. Se procedeaza la fel cu feliile de vanata. Apoi, se lasa la racit.




Ceapa si usturoiul se toaca marunt si se pun la calit intr-o lingura de ulei de masline si 4-5 linguri de apa. Dupa 1-2 minute se adauga morcovii, pastarnacul si radacina de patrunjel razuite. Se mai lasa 2 minute si se adauga carnea. Amestecam din cand in cand, pana cand isi schimba culoarea. Apoi se adauga apa si sosul de rosii si se mai lasa 25 minute la foc potrivit.
Dupa ce au fiert, cartofii se lasa sa se raceasca. Se curata de coaja si se taie felii pe lung.


Eu am folosit un vas de yena oval. L-am uns cu ulei de masline si am pus primul strat de cartofi, apoi am presarat putina sare si am adaugat primul rand de carne. Urmeaza stratul cu rondele de dovlecei si vanata. Adaugam deasupra restul de carne, iar peste rupem cateva bucati de cartofii, pentru un aspect rustic.




Vasul se introduce in cuptorul preincalzit la 180 de grade. Se lasa 20 de minute si se da la 200 de grade pentru inca 10 minute. Se scoate de la cuptor si se presara deasupra verdeata tocata marunt.




Este o mancare foarte sanatoasa, usor de preparat. Eu nu am mai avut rabdare sa se raceasca, sa o pot taia frumos.



Pofta buna!

Niciun comentariu: