English

Vizitatori

Flag Counter

Aici gasesti tot ce vrei ! Decupatoare, materii prime, accesorii flori, coloranti alimentari.

marți

Tocana de vita la cuptor cu garnitura de orez

Cea mai buna tocanita pe care am mancat-o vreodata! Garantat!


Ingrediente (pentru 2 - 3 persoane):
- 2 rasoale de vita
- 1 morcov mare
- 2 cartofi
- 2-3 dovlecei mici sau 1 mare
- 1 ceapa rosie si 1 ceapa normala
- 4 catei de usturoi
- 1 legatura de patrunjel, 1 legatura de marar
- 1 canuta orez (eu am folosit orez bob cu bob Colosal de la Scotti)
- 5-6 masline negre si 5-6 masline verzi
- ulei de masline
- sare/piper.

Preparare tocanitei:
Cele doua rasoale le bagati sa fiarba la oala minune, timp de 30 de minute.
Separat, curatati dovlecelul de coaja si il taiati pe jumatate, apoi pe lung. Dati bucatele de dovlecei cu sare, apoi stropiti-le cu putin ulei de masline si puneti-le in tigaie pe foc, cate 1 minut pe fiecare parte, sa prinda o culoare frumoasa.
Separat, fierbeti morcovii, taiati bastonase, timp de 5 minute.
Dupa ce a fiert carnea de vita, puneti intr-o cratita 2 linguri de ulei de masline si 4 de apa si adaugati cele doua cepe, taiate julien, si cateii de usturoi, putin zdroditi. Puneti capacul si lasati la foc mic 2 minute. Adaugati apoi morcovii, cartofii (taiati pe lung) si cateva polinice de supa de vita (supa rezultata de la fiertura de rasoale). Mai lasati pe foc 5 minute. Sarati, condimentati dupa gust.
Intr-un vas yena, puneti rasoalele si sosul de legume, impreuna cu maslinele, acoperindu-l cu hartie de copt. Introduceti vasul la cuptor, preincalzit la 180 de grade, timp de 60 de minute. In ultimele 5 minute, luati hartia de deasupra si adaugati verdeata.
Prepararea orezului: Intr-o cratita se pune o lingura de ulei de masline si se adauga orezul. Se lasa la foc mic, amestecand, circa 1 minut. Se adauga supa de vita (supa rezultata de la fiertura de rasoale), de trei ori cantitatea la orez. Se pune sare si piper si se lasa la foc mic, fara sa mestecati, pana cand scade lichidul (la mine a durat 15 minute). (Eu am folosit si o lingura plina de orez turcesc Şehriy, in imagine fiind cel mai inchis la culoare).

Tocanita astfel preparata are un gust ... senzational. Faptul ca puneti deasupra hartie de copt face ca sosul sa nu scada foarte mult, iar legumele se fierb foarte bine, carnea se fragezeste.
Morcovii sunt dulci, extraordinar de gustosi. Puteti curata carnea de pe rasol, cand serviti, cum am procedat eu.

Pofta buna!  

Un comentariu:

Andreea B spunea...

Arata foarte bine. Incerc si eu clar.