English

Vizitatori

Flag Counter

Aici gasesti tot ce vrei ! Decupatoare, materii prime, accesorii flori, coloranti alimentari.

vineri

Colac secuiesc Kurtos

Colacii secuiesti "Kurtos Kolacs" sunt deliciosi. De ceva vreme vroiam sa incerc sa ii fac in casa. Rezultatul este grozav!

Baza antiaderenta pentru copt si lucru din silicon. Rezistenta la temperaturi +250 grade in cuptor, nu permite lipirea fursecurilor, a painii, a placintei de tava in care coaceti.
Hartia de copt este de domeniul trecutului daca aveti baza antiaderenta.
Puteti sa folositi baza antiaderenta pentru intins aluatul pe blatul de lucru sau sa coaceti direct pe ea ce doriti.
Nu trebuie sa va lipseasca din bucatarie, o puteti achizitiona de pe siteul http://www.pentrucopt.ro/

Ingrediente: 800g faina, 25g drojdie proaspata, 150g zahar, 3 oua , 50g ulei, 250g lapte, esenta de rom, coaja de la 1 lamaie.

Pentru tavalit colacii: zahar, scortisoara, alune macinate.
Mod de preparare aluat de colaci: Ouale le batem cu mixerul impreuna cu zaharul pana devin ca o crema. Adaugam laptele caldut, uleiul, aromele si mixam in continuare.
Drojdia o lichefiem cu o lingurita de zahar, adaugam compozitia pregatita anterior in masina de paine, impreuna cu drojdia lichefiata, adaugam si faina si programam masina de paine sa framante si sa dospeasca la programul de coca. La masina mea dureaza 1:30 h.
In timp ce se dospeste aluatul pregatim un amestec din scortisoara, zahar si alune pisate.
Dupa ce masina si-a facut treaba, scoatem aluatul din masina si-l intindem pe blatul de lucru.
Cu o rola icepem sa taiem fasii in sens circular.
Avem nevoie de sticle curate, pe care le ungem cu ulei.
Luam sticla unsa cu ulei si incepem sa rulam aluatul pe sticla.
Ungem cu lapte colacii.
Apoi ii tavalim prin compozitia de zahar, scortisoara si alune pisate.

Dupa ce am terminat de pregatit colacii ii punem pe o baza antiaderenta de copt, intr-o tava si ii bagam la cutor la temperatura de 175 de grade pentru cca 25 de minute.
Iata cum s-au rumenit....miroase ca la mare....acolo am mancat prima data asa ceva. Gustul este mai bun!
Pofta buna!

13 comentarii:

Lale spunea...

Vai ce pofta mi-ai facut..si eu vroiam sa fac in casa,citi ti-au iesit din aluatul precizat de tine?
Eu am mai vazut gospodine care fac colaceii pe doza de bere.
Pupicei

Unknown spunea...

Am facut 3 cum vezi in poze. Dar mi-a ramas aluat pentru inca 2 cred, insa am facut un cozonac normal din ce a ramas, ca eram epuizata deja, sticle nu mai aveam si nici chef... Pupicei

Ioana V. spunea...

Ador kurtosul. Iti admir rabdarea pe care o ai, caci e munca, nu gluma pana il vezi pe masa..:))
Daca vrei, intra si pe blogul meu, poate o sa-ti placa ceva din ce o sa vezi..:))

DiaMar bucataria galbena spunea...

Am facut si eu mai demult.Pe p\role de la prosoapele de bucatarie de unica folosinta.Te astept si eu la mine pe blog.Sunt noua in blogosfera.multumesc.

gaby_d spunea...

Bravo!
Imi plac mult!!
Nu m-as fi gandit la sticla, pentru suport.
Fain de tot!

FLORY spunea...

Cred c-am sa-ti fur reteta,vreau de mult sa fac si eu!pupici!

yaya6 spunea...

mama ce buni mai sant,de cand ma chinui sa fac si eu si nu le-a venit randul,dar acum cand ii vad pe ai tai ce frumosi sant nu mai rezist trebuie sa-i incerc

Anonim spunea...

Chiar daca ma repet sunt uimita cat esti de ingenioasa....
Carmen

Anonim spunea...

super tare sunt excelenti

Anonim spunea...

super tare sunt excelenti

Delia spunea...

Yum-yummy! Sunt un deliciu! Doamne, cat de bine arata!!!! Felicitari pentru rezultat, Lily! si multumim pentru poze si reteta. O sa o incerc si eu!

Ieri am cumparat un colac secuiesc si vazand sirul de ingredientele care nu se mai termina... :), unele nicidecum sanatoase... eram in cautare de retete. A ta este perrrfecta!!

Geniala ideea cu sticla :))
Eu ma gandeam sa folosesc cutii de conserve, caci baţ din acela tipic nu am vazut pe nicaieri. Totusi, mi se pare mai sanatos de folosit sticla.

Un w-end frumos in continuare!;)

Anonim spunea...

mie de ce uara numi iese? poate sa fie faina? eu nu stau in romania Cineva poate sa ma ajute

Anonim spunea...

Foarte bun!!!! Eu l-am facut si este delicios. O reteta excelenta si usor de facut ;)