English

Vizitatori

Flag Counter

Aici gasesti tot ce vrei ! Decupatoare, materii prime, accesorii flori, coloranti alimentari.

vineri

Tort Kinder-Pingui

Acest tort l-am facut cu ocazia zilei de nastere a mamei mele care a implinit o frumoasa varsta. "La multi ani mami si sa stii ca te iubesc mult! " Am pus toata dragostea mea in acest tort care e la fel de frumos ca si mama mea.

Ingrediente pentru blat: 5 oua, 100 g zahar, 1 plic zahar vanilat, 100 g faina, 2 linguri de gris, 50 g cacao, 100 ml ulei, 2 linguri de miere de albine, 1 pachet de praf de copt, 1 praf de sare, 100 g lapte.Galbenusurile le frecam cu zaharul si zaharul vanilat pana devin ca o crema, adaugam faina, praful de copt stins cu putin otet, cacao, si mixam bine. Apoi adaugam uleiul, mierea, laptele condensat si la sfarsit aceasta compozitie o amestecam cu albusurile de ou pe care le-am batut separat cu putina sare pana s-au facut spuma.
Cele doua compozitii le amestecam, omogenizam bine, apoi intr-o tava tapetata cu hartie de copt punem jumatate din compozitia de blat pregatita si o bagam in cuptorul incins la 175 grade pe gratarul din mijloc pentru 15 minute.Coacem 2 foi si le lasam sa se raceasca bine, fara a indeparta hartia de copt. Hartia de copt o indepartam atunci cand avem totul pregatit si ne apucam de montat tortul.
Cat timp blaturile se odihnesc ne apucam sa pregatim delicioasa crema de frisca.
Ingrediente pentru crema de frisca: 2 pachete praf pentru frica Dr. Oetker, 250 ml lapte, 2 plicuri intaritor de frisca, 1 lingura de miere de albine, 1 esenta de vanilie, 150 ml lapte condensat. Frisca se bate bine cu 250 ml lapte, se adauga intaritorul, mierea, esenta, si la sfarsit laptele condensat.Crema se baga la frigider pana se pune pe tort.
Intre timp facem glazura de ciocolata pe care o vom pune in mijlocul tortului intre cele 2 straturi de crema de frisca.
Ingrediente pentru glazura:1 ciocolata tableta cu lapte de 100 grame, 1 lingura de apa, 2 linguri de ulei, 50 grame de unt.
Punem ciocolata intr-o craticioara, punem craticioara pe baie de aburi (bain marie), cand incepe sa se topeasca adaugam uleiul, apa si amestecam pe baie de aburi pana devine lichida, apoi adaugam si untul. Nu se fierbe, doar pana se topeste apoi se da la o parte sa se racesca glazura.
Pregatim tortul. Punem primul blat, crema de frisca, o parte din glazura, apoi iarasi crema de frisca, si a 2-a parte de blat.
Imbracam tortul cu glazura de ciocolata, apoi incepem sa il ornam. Pentru ornat eu am facut pasta de zahar, pe care o sa o postez mai jos, si am decorat pe margine cu impletitura de cos, frisca pe care am colorat-o in albastru cu colorant alimentar si floricele din pasta de zahar. Ingrediente pentru pasta de zahar: 6 linguri apa, 1 lingura gelatina alimentara, 1 lingura margarina rama pentru prajituri, 2 linguri de miere, cateva picaturi colorant alimentar (rosu, galben, albastru, verde), zahar pudra 750 grame. Se pune apa cu gelatina la hidratat si se lasa la topit pe baie de aburi. Se adauga margarina si se amesteca pe baia de aburi pana se topeste. Se adauga mierea, colorantul si se amesteca bine.Intr-un castron se pun 400 gr. zahar pudra, se face o gaura in mijloc si se adauga compozitia preparata pentru pasta de zahar.Se amesteca bine pana se incorporeaza tot zaharul, apoi se mai adauga zahar. Se obtine un aluat gen plastelina, care se da la frigider in folie de aluminiu si se poate tine pana cand il folosim la frigider. Se pastreaza foarte bine, si inainte sa folosim pasta pentru diferite ornamente se scoate din frigider cu 1 ora dinainte, ca sa se inmoaie si sa nu crape cand modelam diferite forme. Intindem pasta de zahar pe suprafata de lucru si decupam cu o forma de floricica mai multe floricele. In mijlocul floriror punem bilute comestibile din bombonele argintii.Eu am facut niste riduri pe flori cu cutitul.
Nu am avut colorant verde, dar am amestecat albastru cu galben si a iesit verde, cu care am facut frunzele, pe care le-am modelat eu cu mana, nu am avut forme. Si am facut si un mic filmulet cu tortul. Era atat de frumos incat nici nu se compara fotografiile cu realitatea. De aceea am incercat sa il filmez in frigider unde era mai multa lumina!La un moment dat din cauza temperaturii scazute se si deregleaza camera.Sper sa va placa!
La multi ani mami!

6 comentarii:

bucatariadenysei spunea...

foarte frumos tortul
La multi ani pentru mama ta!

Unknown spunea...

Multumesc mult Michelle. Ma bucur ca prima impresie este buna! Te pup.

Lissa's Cakes spunea...

Lily ,la multi ani mamei tale si multa sanatate!
Tortul e tare frumos si deosebit de bun,felicitari!

Unknown spunea...

Lissa MULTUMESC MULT. A fost foarte bun sa stii! Excelent. Venind din partea ta aceste felicitari creste inima in mine. Reteta de pasta de zahar de la tine m-am inspirat. Multumesc esti o comoara pentru oricine vrea sa faca ceva bun si frumos!Te pup!

Sandy spunea...

La multi ani mamei tale Lily. Frumos tort felicitari.

Unknown spunea...

Sorina, ma bucur de vizita ta. Mersi pentru urari!!! Cand pui pasiune in ceea ce faci iese ceva frumos. Eu mereu pun pasiune si cred ca asta este secretul. Kiss!