English

Vizitatori

Flag Counter

Aici gasesti tot ce vrei ! Decupatoare, materii prime, accesorii flori, coloranti alimentari.

miercuri

TORT DELICIU SUPREM

Un tort extraordinar de BUN. Deliciu suprem! Asa l-am numit.

Ingrediente blat:
- 9 oua
- 200-250 grame zahar (eu am pus 200)
- un varf de cutit de sare
- 45 grame apa
- 45 grame ulei
- 30 grame cacao
- 12 linguri faina.

Preparare blat:
Separati albusurile de galbenusuri. Galbenusurile le bateti la mixer (viteza medie, in cazul meu nr 7 din 10) cu apa si uleiul, pana capata o consistenta cremoasa. La dati deoparte. Bateti spuma albusurile impreuna cu un varf de cutit de sare si zaharul. Incorporati cele doua compozitii folosind o spatula din silicon. Incorporati de sus in jos. Amestecati faina cu praful de cacao. Presarati in ploaie (eu am folosit o strecuratoare) faina amestecata cu cacao peste compozitie. Amestecati de sus in jos. Astfel, se va pastra aerul si o sa aveti un blat mare, mare si pufos.
Eu am turnat compozitia intr-o tava de tort, cu inel detasabil, de 26  cm.
Se coace timp de 45 de minute la 175 de grade. (in cazul meu - cuptor electric)

Ingrediente crema de vanilie:
- 500 ml lapte
- 60 grame de faina + 3 linguri rase
- 100 grame zahar
- 1 esenta de vanilie sau 1 pastaie de vanilie
- 100 grame de unt
- un praf de sare

Preparare crema de vanilie:
Amestecam zaharul cu faina, sarea si laptele intr-o cratita si lasam sa fiarba. Atentie - amestecam pana cand ajungem la consistenta unei budinci. Luam cratita de pe foc si adaugam esenta de vanilie. Daca folosim pastaia de vanilie, punem semintele din ea odata cu laptele.
Dupa ce s-a racit complet crema, o amestecam cu untul moale si o mixam circa 1-2 minute.
Sa nu uitati sa puneti o folie alimentara deasupra cremei, atunci cand o dati de pe foc. Astfel nu se va forma crusta.

Ingrediente crema de ciocolata:
- 75 grame zahar
- 500 ml lapte
- 4 galbenusuri
- 35 grame faina 000
- 25 grame cacao

Preparare crema de ciocolata:
Batem cu telul galbenusurile cu zaharul. Adaugam faina. Laptele il amestecam cu cacaoa si il turnam, putin cate putin, in compozitie, amestecand. Dupa ce am adaugat tot laptele, punem cratita pe aragaz, la foc mediu (amestecam sa nu se lipeasca) pana cand ajunge la consistenta budincii. Punem crema intr-un castron, iar deasupra folie alimentara. Lasam sa se raceasca.

Montarea TORTULUI: Pentru insiropare am folosit zeama de la un compot de corcoduse rosii.
Blatul de tort, dupa ce s-a racit complet, se taie pe lung, folosind un cutit sau ata speciala, in 3 parti egale. Rezulta 3 discuri. Cel de deasupra se va folosi pentru partea de jos (e posibil, la copt sa se crape putin la suprafata. Sa nu va speriati)
Eu am montat tortul in aceeasi tava in care l-am copt, cea cu inel detasabil.
Am pus in tava prima parte, am insiropat-o (turnand cu lingura), si am adaugat toata crema de vanilie. Cu ajutorul unei spatule, am intins uniform pe toata suprafata blatului. Folosind tava de copt cu inel detasabil --- o sa aveti un aspect foarte frumos.
Am adaugat al doilea blat, l-am insiropat si am pus crema de ciocolata. Urmeaza ultima parte a blatului. Insiropati-o, de asemenea, dupa ce ati montat-o.
Eu am bagat tortul la frigider, acoperindu-l cu folie alimentara, iar a doua zi l-am ornat.
Procedand astfel, blatul va deveni foarte, foarte fraged.
Am folosit pentru ornat 200 de grame de capsune, 100 de grame de migdale prajite, 100 de grame de nuci si 200 de grame de frisca. 
Frisca: 200 ml smantana lichida (30% grasime) Dorna, Milli sau ce marca doriti, mixata timp de 5-7 minute, impreuna cu 1-2 linguri de zahar pudra. Puteti folosi si Hulala (varianta nesanatoasa, insa gustoasa :))
Tortul se scoate de la frigider, se detaseaza inelul, se imbraca in frisca, folosind o spatula, iar pe margine se pun migdalele si nucile (eu le-am bagat la robotul de bucatarie). Luati nucile si migdalele pisate in palma, presand de jur imprejurul tortului. Deasupra am pus capsunele taiate felii, iar in mijloc tot nuci si migdale pisate.

Este un tort extraordinar de gustos, de aspect nu mai vorbesc!!!

Niciun comentariu: